A2: lørdag 26. januar

Undervisningsdagbok / diario de clase
1. Hjemmearbeid/lekser

a. gjøre ferdig oppgaven om norsk utdanning
b. Hjemmearbeid: Lese teksten på side 116 i tekstboka. I norsktimen: Fortell hva teksten handler om og lag fem spørsmål fra teksten.

2. Positive og negative følelser (sentimientos positivos/negativos)
Noen uttrykk som uttrykker følelser:
å like/ikke like noen/noe. Jeg liker deg. Jeg liker spansk musikk.
å være glad i noen/noe. Jeg er glad i ham. Jeg er glad i snø.
å elske noen/noe. Hun elsker mannen sin. Han elsker sjokolade.
å være forelsket i noen/noe. Hun er forelsket i ham.
å hate noen/noe. Jeg hater deg. Jeg hater å støvsuge.
å savne noen/noe. Jeg savner barna mine. Jeg savner sommeren.
å lengte etter noen/noe. Jeg lengter etter kona mi.

Strukturøvelse: lytteøvelse 31 side 169

3. Uttale: Lytteøvelser hj, gj, j-lyder: 26, 27 og 28 side 159

4. Skrive og svare på invitasjoner/ takkekort
Les invitasjonene på s. 119
Hvem inviterer?
Hvor gamle er de, tror du?
Hva slags selskap skal de ha?
Hva betyr «svar utbes» (S.U.)?

5. Gruppearbeid:
1. Skrive en invitasjon til en fest, et bryllup, en dåp…til en av de andre gruppene.
2. Hver gruppe svarer på en invitasjon fra en annen gruppe. Svar at du kan/ikke kan komme.
3. Takkekort

6. Hjemmearbeid/lekser til 9. februar:
Oppgaver 15 og 16 s. 154-155 i arbeidsboka
Les teksten i godt å vite side 121 og 122. Fortell kort om en spansk seremoni eller tradisjon du liker.

For moro skyld / solo por diversion
Brudgommens tale uten ord / el discurso del novio sin palabras

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s